Merinding !! 10 MAKHLUK Menyeramkan Ini Nyata adanya , Ternyata keberadaanya di laut dalam

Merinding !! 10 MAKHLUK Menyeramkan Ini Nyata adanya , Ternyata keberadaanya di laut dalam - Hey Sob, Mz Manma kali ini bakal bagi informasi Mz Manma yang akan menjadikan hidupmu lebih berkesan dengan judul Merinding !! 10 MAKHLUK Menyeramkan Ini Nyata adanya , Ternyata keberadaanya di laut dalam yang telah Mz Manma persiapkan dengan matang untuk anda baca semua. Semoga informasi kali ini yang di sajikan mengenai Artikel Trending, dapat anda menjadikan kita semua manusia yang berilmu dan barokah bagi semuanya.

Judul : Merinding !! 10 MAKHLUK Menyeramkan Ini Nyata adanya , Ternyata keberadaanya di laut dalam
link : Merinding !! 10 MAKHLUK Menyeramkan Ini Nyata adanya , Ternyata keberadaanya di laut dalam

Kedalaman lautan dihiasi dengan makhluk-makhluk yang paling mengerikan. Anda mungkin berfikir anda selamat, kerana makhluk hidup ini hidup beribu-ribu kaki di dalam jurang gelap yang sejuk, tetapi cumi-cumi sotong, yang kelihatan seperti payung mimpi ngeri, dan hiu yang dibungkus-fosil hidup harfiah-akan hidup di dalam lubang fikiran anda lama selepas anda telah diklik. Nikmati kengerian laut dalam ini dan cuba untuk menikmati hari yang santai selepas itu.
10) Goblin shark
Imej: Wikimedia Commons
Nama saintifik: Mitsukurina owstoni
Habitat: Hiu goblin telah dilihat di luar pantai Mississippi, Australia, dan banyak lagi, dan boleh hidup setinggi 1300 meter (4265 kaki).
Gaya Hidup: Lihat makhluk ini hodoh hodoh dan beritahu saya ia tidak keluar untuk darah. Jerung goblin jelas merupakan pemangsa, tetapi selain itu, kita hampir gelap dalam gaya hidupnya. “Mereka adalah spesies yang kami tidak tahu sama sekali,” kata Christopher Bird, seorang Pelajar PhD dalam ekologi laut dalam di Universiti Southampton, kepada Gizmodo. “Mereka telah ditemui di seluruh dunia dalam kes-kes yang jarang berlaku. Tetapi sebab mereka menonjolkan rahang mereka dalam gaya ciri adalah kerana mereka sedang memburu ikan dan krustasea yang bergerak pantas di tengah-tengah lajur air. ”
Fakta yang menyeramkan: Binatang-binatang aneh ini terkenal dengan jeritan yang panjang, dangkal dan mimpi ngeri yang ganas. Kulit mereka lut sinar, jadi warna merah jambu yang anda lihat sebenarnya kelihatan langsung di dalamnya.
9) Dumbo octopus
Nama saintifik: Grimpoteuthis (nama genus ini, terdapat 17 jenis spesies Dumbo octopi).
Habitat: Orang-orang konyol ini, dengan telinga kecil mereka, dapat hidup di kedalaman 9.800 hingga 13.000 kaki. Menurut Akuarium Pasifik, octopi Dumbo telah ditemui di banyak kawasan di seluruh dunia, termasuk perairan berhampiran Australia, California, Oregon, dan banyak lagi.
Gaya hidup: octopi Dumbo adalah pemangsa pemakanan – menurut Oceana, mereka menginjak lautan dan memakan invertebrata pelagik seperti krill dan ubur-ubur.
Fakta yang menyeramkan: Sudah tentu, mereka mungkin kelihatan comel, tetapi bayangkan dikepung oleh sekumpulan perkara ini. “Gunting Dumbo menyelubungi mangsa mereka di dalam lengan mereka untuk membuat balon di sekeliling mereka, dan kemudian memakannya,” kata Dr. Nicholas Higgs, Timbalan Pengarah Institut Marin Universiti Plymouth, kepada Gizmodo.
Ia akan menjadi seperti terselubung mati oleh gerombolan tadika. Walaupun sotong dumbo hanya lapan inci tinggi, apa-apa yang makan terutamanya ubur-ubun tidak boleh dipercayai.
8) Giant isopod
Photo: Tach_RedGold & Green / Flickr
Nama saintifik: Bathynomus giganteus
Habitat: Isopod raksasa telah ditemui di luar pantai Semenanjung Yucatán di México, pada kedalaman 359-1050 meter (1177-3444 kaki). Semoga kita tidak akan dapati mereka di tempat lain.
Gaya Hidup: Raksasa kecil ini, yang boleh tumbuh dari mana-mana dari 1.7 inci hingga 14 inci tinggi, lurus sehingga pemulung. Mengikut kertas 2003 yang diterbitkan dalam Bahagian Penyelidikan Laut Dalam I: Kertas Penyelidikan Oceanografi, isopod raksasa tidak memalukan dengan memakan sisa dan ikan tetap.
Fakta yang menyeramkan: Mungkin yang paling menggembirakan tentang isopod gergasi ialah ia boleh berpuasa hingga lima tahun. “Perempuan yang merenung anak-anak mereka tidak makan, mungkin untuk mengelakkan pendedahan kepada predasi,” kata Higgs. “Binatang-binatang ini adalah pemasak dan jadi mereka terdedah kepada pemasak lain ketika makan pada bangkai mati. Untuk melindungi anak muda dan diri mereka semasa bertindak untuk anak muda mereka hanya bersembunyi di dalam lumpur. ”
Secara jujur, saya yakin ia mempunyai fungsi penting dalam ekosistemnya, tetapi ini adalah kecoa yang dilebih-lebihkan sehingga setiap sel dalam tubuh saya ingin menjerit.
7) Angler fish
Nama saintifik: Lophiiformes (ini adalah nama pesanan, kerana terdapat lebih daripada 200 spesies anglerfish, menurut NOAA).
Habitat: Setiap National Geographic, ikan galak ini kebanyakannya hidup di Lautan Atlantik di lepas pantai Eropah dan Afrika Barat Laut, di mana-mana dari 1,000 hingga 3,000 meter (3280 hingga 9840 kaki) di bawah permukaan.
Gaya Hidup: Pemangsa, jelas.
Fakta menyeramkan: Anglerfish adalah bajingan kecil yang menyeramkan. Mereka menggunakan kepala biologi pelik mereka-yang dilampirkan pada muka mereka untuk menarik mangsa.
“Lampiran lampiran adalah tisu khusus yang, di dalam laut anglerfishes, mengandungi bakteria bioluminescent yang digunakan ikan sebagai tarikan untuk menarik mangsa yang berpotensi ke mulutnya,” kata Higgs kepada Gizmodo.
6) Viperfish
Imej: Wikimedia Commons
Nama saintifik: Chauliodus sloani
Habitat: Viperfish ditemui di perairan tropika dan sederhana di sekeliling dunia dan boleh hidup setinggi 2,800 meter (9,000 kaki). Syukurlah, anda tidak akan menemui salah satu dari ini di pantai.
Gaya Hidup: Juga jelas pemangsa. Lihatlah yang teruk!
Fakta menyeramkan: Viperfish sangat sukar difahami, tetapi apabila binatang-binatang ini mendedahkan diri mereka, ia selalu menjadi masa yang buruk. Makhluk-makhluk ini mempunyai taring yang panjang, yang bertindak seperti perangkap. Ikan yang tidak curiga mengembara ke dalam perangkap mulut itu, dan permainan itu berakhir.
“Spesimen yang lebih besar dipercayai eksklusif dan mungkin menelan ikan mencapai 63% dari panjang badan mereka sendiri,” satu kumpulan ahli biologi laut menulis dalam kajian 2009 tentang gigi anglerfish.
5) Ghost shark
Imej: Wikimedia Commons / NOAAS Okeanos Explorer
Nama saintifik: Chimaeras (nama keluarga)
Habitat: Penglihatan jarang berlaku, tetapi chimaera telah dikesan di pantai California dan Hawaii. Mereka boleh hidup di kedalaman 500 hingga 3,000 meter (1,640 hingga 9,842 kaki).
Gaya Hidup: Jerung hantu adalah pemangsa yang kebanyakannya wujud pada cacing, ketam, dan moluska. “Anda mempunyai spesies yang berbeza pada kedalaman yang berbeza,” jelas Burung. “Mereka adalah makhluk yang sangat pelik … mereka mempunyai rahang seperti arnab yang membantu mereka menghancurkan peluru di dasar laut.”
Fakta yang menyeramkan: Saya merasa bersalah termasuk yang satu ini dalam senarai itu, kerana ia kelihatan sangat menyedihkan dengan kewujudannya, tetapi mari menjadi nyata-jika anda melihat ini berenang ke arah anda di lautan, adakah anda menyambutnya dengan tangan terbuka seperti Flipper ? Seperti hiu buaya, chimaeras adalah fosil yang hidup, yang bermaksud makhluk bermata mati ini telah berubah sedikit demi sedikit selama berjuta-juta tahun.
“Mereka benar-benar menemui tempat di sana, yang memakan barang-barang yang tidak boleh dilakukan,” jelas Bird. “Mereka melakukan perkara-perkara yang tidak dilakukan oleh ikan lain, yang tidak dilakukan jerung lain.”
4) Gulper eel
Imej: Wikipedia
Nama saintifik: Eurypharynx pelecanoides
Habitat: Belut gulper boleh hidup di kedalaman 1.000 hingga 2,100 meter, dan telah ditemui di kawasan-kawasan sederhana dan tropika di seluruh lautan.
Gaya Hidup: Binatang ini adalah pemangsa. Ia makan terutamanya krustasea dan ikan.
Fakta yang menyeramkan: Sungguh jelas mengapa belut Gulper juga dikenali sebagai “belati pelikan”: rahang besarnya sangat mirip dengan burung yang lebih menyenangkan. Seperti yang dijelaskan oleh Higgs, gelitong gelem gape yang besar mungkin membantu ia menelan makanan besar-atau melakukan perkara-perkara asing.
“Di belut gulper seperti Saccopharynx rahang kuat dan gape besar mereka membolehkan mereka menelan mangsa yang sangat besar,” kata Higgs. “Lain-lain seperti belut pelican (Eurypharynx) tidak mempunyai rahang cukup kuat untuk memakan mangsa besar. Dalam kes ini, ia dianggap bahawa gape yang besar melebar seperti payung terjun yang besar ketika jangkauan mangsa, melanda mangsa untuk mencegah melarikan diri. ”
Sial, cara untuk pergi.
3) Vampire squid

Vampyroteuthis infernalis, lebih dikenali sebagai “cumi-cumi sotong” yang hidup di tengah-tengah Monterey Bay. Ia membelanjakan sebahagian besar waktunya dalam “lapisan minimum oksigen,” 600 hingga 900 meter di bawah permukaan, di mana oksigen terlarut rendah menjadikan hidup sukar bagi kebanyakan haiwan lain. Vampiroteuthis adalah “fosil hidup”, yang sedikit berubah daripada cephalopod yang terdapat dalam fosil yang beratus-ratus juta tahun. Ia sirip dan tip lengan adalah bioluminescent. 
Tiburon Dive # 682 
Lat = 36.69628143 
Lon = -122.08329010 
Kedalaman = 757.2 m Temp = 4.612 C Sal = 34.302 PSU Oxy = 0.36 ml / l Xmiss = 85.3% 
Source = digitalImages / Tiburon / 2004 / tibr682 / DSCN7421.JPG 
Epoch seconds = 1085756592 
Beta timecode = 01: 00: 29: 28

Nama saintifik: Vampyroteuthis infernalis
Habitat: Vampire laut kecil ini bersembunyi di zon sederhana dan tropika, dan boleh hidup di kedalaman 600 hingga 1200 meter (960 hingga 3940 kaki).
Gaya Hidup: Cumi-cumi sotong adalah detritivora. Mereka makan banyak plankton mati, yang sangat terasa. “Cumi-cumi vampir sebenarnya memberi makan zarah-zarah kecil haiwan ternakan yang terapung di laut (dikenali sebagai salji laut), dengan mengalirkan dua filamen nipis di dalam air yang diliputi mukus untuk menangkap makanan,” jelas Higgs.
Fakta yang menyeramkan: Itu lendir luar biasa yang disebut Dr. Higgs? Ia juga boleh digunakan sebagai sebahagian daripada mekanisme pertahanan yang rumit.
“Apabila terancam, cumi-cumi akan membalut tangannya di atas kepalanya yang mendedahkan duri panjang, tetapi pemikiran ini dianggap sebagai ‘penipuan’ sejak duri sebenarnya lembut dan berisi,” katanya. “Mereka juga menggunakan bioluminescence untuk mengelirukan pemangsa yang berpotensi, dengan mata bercahaya besar, atau dengan melepaskan lendir bercahaya ke dalam air.”
2) Black swallower
Screen Shot melalui YouTube
Nama saintifik: Chiasmodon niger
Habitat: Potbelly yang mengerikan ini ditemui di perairan tropika dan sederhana di Lautan Atlantik, Pasifik dan India, dan boleh hidup setinggi 3,000 meter (10,000 kaki) di bawah permukaan.
Gaya Hidup: Lobak hitam adalah pemangsa, walaupun ia adalah satu perkara yang tidak baik.
Fakta yang menyeramkan: Kerana raksasa ini hidup begitu mendalam, makanannya jarang, jadi mereka sering menggunakan makanan makhluk yang jauh lebih besar daripada mereka. Kadang-kadang, genius-genius sial ini makan benda-benda yang begitu besar pecah perut mereka dan mereka mati dengan cara yang paling rendah.
“Ikan ini dapat menelan sesuatu yang lebih besar daripada dirinya sendiri kerana ia mempunyai perut yang elastik yang dapat membuka dan menampung apa yang dapat diperoleh melalui mulutnya,” kata Roberta Muehlheim, penolong kurator zoologi vertebrata di Muzium Sejarah Alam Cleveland Jurnal Pagi.
Sekiranya anda tertanya-tanya, inilah kematian dengan makanan terakhir anda.

1) Frilled shark
Foto: Taman Laut Awashima / Getty Images
Nama saintifik: Chlamydoselachus anguineus
Habitat: Penglihatan jerung terong sangat jarang, tetapi mereka telah ditemui di pantai Australia. Sudah tentu mereka ada.
Gaya hidup: Predator. MELAKUKAN BAHAWA ANDA DAN TELAH AKU TIDAK ITU.
Fakta yang menyeramkan: Hiu yang dibalut, yang disebut sebagai “fosil hidup” sejak ia berubah sedikit lebih dari ribuan tahun, pada dasarnya adalah vakum dengan gigi-300 daripada mereka, tepat. Menurut Burung, gigi ini bertindak seperti velcro. “Ia mempunyai semua cangkuk di sana … jika anda cuba menangkap cumi yang akan menjadi licin dan bergerak cepat, anda memerlukan gigi seperti velcro untuk turun dan menghentikan segala-galanya,” jelasnya. “Ketika ia meraih ikan atau cumi-cumi, [mangsa] tidak dapat melepaskan diri.”
Pelupusan sampah jahat ini mempunyai 25 baris gigi yang berundur ke belakang untuk membuang mangsanya, yang benar-benar terdengar seperti berlebihan-saya rasa seperti beberapa gigitan dengan taring yang tajam ini cukup, tapi hei, apa yang saya tahu. Jika anda telah mendapatnya, memamerkannya, saya rasa.

Sekianlah artikel Merinding !! 10 MAKHLUK Menyeramkan Ini Nyata adanya , Ternyata keberadaanya di laut dalam kali ini, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Merinding !! 10 MAKHLUK Menyeramkan Ini Nyata adanya , Ternyata keberadaanya di laut dalam


Anda sekarang membaca artikel Merinding !! 10 MAKHLUK Menyeramkan Ini Nyata adanya , Ternyata keberadaanya di laut dalam dengan alamat link https://mzmanma.blogspot.com/2017/12/merinding-10-makhluk-menyeramkan-ini.html

Subscribe to receive free email updates: